Для чего нужна панель inspector unity
Перейти к содержимому

Для чего нужна панель inspector unity

  • автор:

Using the Inspector (Использование панели Inspector)

Inspector отображает геймобъекта c компонентами

Панель Inspector используется для того, чтобы просматривать и редактировать Свойства объектов различными способами.

When you select a GameObject in the Hierarchy or Scene View, the Inspector will show the Properties of all Components and Materials on that object and allow you to edit them. The image above shows the inspector with the default 3D camera GameObject selected. In addition to the object’s position, rotation and scale values, all the properties of the camera are available to edit.

Inspecting Script Variables

Inspector showing a GameObject several custom scripts attached, and their public properties available to edit.

When Game Objects have custom Script components attached, the public variables of that script are also shown in the inspector and can be viewed and edited like the properties of Unity’s built-in components. This allows you to set parameters and default values in your scripts easily without modifying the code.

Inspecting Assets

Inspector отображает геймобъекта c компонентами

When an Asset is selected in your Project Window, the Inspector will show you the settings related to how that asset is imported and used at runtime. Each type of asset will have a different arrangement of settings. Below are some examples of the inspector showing the import settings for other asset types:

Inspector отображает геймобъекта c компонентами Inspector отображает геймобъекта c компонентами Inspector отображает геймобъекта c компонентами

Project Settings

Inspector отображает геймобъекта c компонентами

When you select any of the Project Settings categories (found under: Editor -> Project Settings), those settings will be displayed in the inspector. Find out more about these on the Settings Managers page.

Окно Inspector

Используйте окно Инспектора для просмотра и редактирования свойств и настроек почти всего в редакторе Unity, включая GameObjects Основной объект в сценах Unity, который может представлять персонажей, реквизит, декорации, камеры, путевые точки и многое другое. Функциональность GameObject определяется прикрепленными к нему компонентами. Подробнее
См. в Словарь , компоненты Unity, активы, материалы и настройки в редакторе и предпочтения.

Окно инспектора закреплено в редакторе Unity.

Открытие окна инспектора

Чтобы открыть окно инспектора, выполните одно из следующих действий:

  • В меню выберите Windows > General > Inspector, чтобы открыть плавающее окно Inspector.
  • В меню «Дополнительные элементы» любого окна (⋮) выберите Добавить вкладку > Инспектор, чтобы открыть Инспектор на новой вкладке.

Вы можете открыть столько окон Inspector, сколько хотите, и перемещать, закреплять и изменять размер так же, как и любое другое окно.

Управление фокусом окна инспектора

По умолчанию в окне инспектора отображаются свойства текущего выделения. Содержимое Инспектора меняется всякий раз, когда изменяется выделение. Чтобы оставить открытым один и тот же набор свойств независимо от текущего выбора, выполните одно из следующих действий:

  • Заблокируйте окно инспектора для текущего выбора. Когда вы блокируете окно Инспектора, оно больше не обновляется при изменении выбора.
  • Откройте специализированный инспектор для игрового объекта, актива или компонента. Сфокусированные инспекторы отображают только свойства элементов, для которых вы их открыли.

Осмотр предметов

То, что вы можете видеть и редактировать в окне Инспектора, зависит от того, что вы выберете. В этом разделе описывается, что отображается в окне инспектора для различных типов элементов, которые вы можете выбрать.

Проверка игровых объектов

При выборе GameObject (например, в Иерархии или Сцене view Интерактивный вид на мир, который вы создаете. Вы используете Scene View для выбора и размещения декораций, персонажей, камер, источников света и всех других типов игровых объектов. Подробнее
См. в Словарь ), Инспектор отображает свойства всех своих компонентов и Материалы. Вы можете редактировать свойства и переупорядочивать компоненты в окне Инспектора.

Проверка пользовательских компонентов скрипта

Когда к игровым объектам прикреплены пользовательские компоненты сценариев, инспектор отображает скрипты фрагмент кода, который позволяет создавать собственные Компоненты, запускайте игровые события, изменяйте свойства Компонентов с течением времени и реагируйте на ввод данных пользователем любым удобным для вас способом. Подробнее
См. в общедоступных переменных Словарь . Вы можете редактировать переменные скрипта так же, как редактируете любые другие свойства, что означает, что вы можете задавать параметры и значения по умолчанию в своих скриптах без изменения кода.

Дополнительную информацию см. в разделе Переменные и инспектор в разделе Сценарии.

Проверка ресурсов

При выборе актива любой носитель или данные, которые можно использовать в Ваша игра или проект. Ресурс может быть получен из файла, созданного вне Unity, например, из 3D-модели, аудиофайла или изображения. Вы также можете создавать некоторые типы ресурсов в Unity, например контроллер аниматора, аудиомикшер или текстуру рендеринга. Подробнее
См. в Словарь (например, из Окно проекта Окно, отображающее содержимое папки Assets (вкладка «Проект») Подробнее
См. в Словарь . Инспектор отображает настройки, управляющие тем, как Unity импортирует и использует Ресурс во время выполнения.

Каждый тип объекта имеет свои настройки. Примеры настроек импорта активов, которые вы редактируете в окне Инспектора, включают:

  • Окно Настройки импорта модели.
  • Окно Настройки импорта аудиоклипов.
  • Окно Настройки импорта текстур.

Проверка настроек и предпочтений

При открытии Настройки проекта широкий набор настроек, позволяют настроить поведение физики, аудио, сети, графики, ввода и многих других областей вашего проекта. Подробнее
См. в Словарь (меню: Редактор > Настройки проекта ), Unity отображает их в окне инспектора.

Проверка префабов

При работе с префабами в окне инспектора отображается дополнительная информация и дополнительные параметры. Например:

  • Когда вы редактируете экземпляр Prefab, в окне Inspector отображаются параметры для работы с Prefab Asset и применения переопределений.
  • При применении переопределений экземпляра в окне инспектора названия переопределяемых свойств отображаются полужирным шрифтом.

Дополнительную информацию о работе с префабами в окне инспектора см. в разделе префабы Тип актива, который позволяет хранить GameObject вместе с компонентами и свойствами. Префаб действует как шаблон, из которого вы можете создавать новые экземпляры объектов на сцене. Подробнее
См. в разделе Словарь .

Проверка нескольких элементов

Если у вас выбрано два или более элементов, вы можете редактировать все их общие свойства в окне инспектора. Unity копирует значения, которые вы указываете, во все выбранные элементы. В окне инспектора отображается количество выбранных элементов.

Несколько игровых объектов

При выборе нескольких игровых объектов в окне инспектора отображаются все их общие компоненты.

Инспектор, показывающий несколько выбранных игровых объектов

  • Для значений свойств, различающихся между двумя или более выбранными игровыми объектами, в Инспекторе отображается прочерк () (1 на снимке экрана ниже).
  • Для значений свойств, одинаковых для всех выбранных игровых объектов, инспектор отображает фактические значения (2 на снимке экрана ниже).
  • Чтобы применить значение свойства из одного выбранного игрового объекта ко всем выбранным игровым объектам, щелкните правой кнопкой мыши имя свойства и выберите Установить значение [Имя игрового объекта]. из контекстного меню (3 на скриншоте ниже).
  • Если какой-либо из выбранных игровых объектов содержит компоненты, отсутствующие в других выбранных объектах, в Инспекторе отображается сообщение о том, что некоторые компоненты скрыты.

Несколько объектов

При выборе нескольких объектов одного типа в окне инспектора отображаются все их общие свойства.

Инспектор, показывающий несколько выбранных активов одного типа

  • Для значений свойств, одинаковых для всех выбранных объектов, инспектор отображает фактические значения.
  • Для значений свойств, которые различаются для двух или более выбранных объектов, в Инспекторе отображается прочерк () (1 на снимке экрана ниже).
  • Свойства, которые нельзя изменить сразу для всех выбранных объектов, отображаются в Инспекторе серым цветом (2 на снимке экрана ниже).

При выборе нескольких Активов разных типов в Инспекторе отображается список, в котором показано, сколько выбрано Активов каждого типа. Щелкните любой элемент в списке, чтобы проверить все активы этого типа.

Инспектор, показывающий несколько выбранных активов разных типов

Несколько префабов

Вы можете проверять несколько выбранных экземпляров префаба так же, как редактируете несколько игровых объектов, но Инспектор скрывает кнопки Выбрать, Вернуть и Применить. (см. Редактирование префаба через его экземпляры).

Поиск источника окна инспектора

Когда вы открываете игровой объект или актив в окне Инспектора, вы можете найти его в Сцене Сцена содержит окружение и меню вашей игры. Думайте о каждом уникальном файле сцены как об уникальном уровне. В каждой сцене вы размещаете свое окружение, препятствия и декорации, по сути проектируя и создавая свою игру по частям. Подробнее
Просмотреть в представлении Словарь или в представлении проекта с помощью Ping команда.

В меню Дополнительные элементы () окна Инспектора выберите Ping. Unity выделяет элемент в представлении «Иерархия» или в представлении «Проект».

Команда ping выделяет элемент, отображаемый в данный момент в Инспекторе.

  • Перетаскивание компонентов добавлено в Unity 5.6
  • Реорганизованы страницы раздела инспектора в Unity 2020.1

Using the Inspector (Использование панели Inspector)

Inspector отображает геймобъекта c компонентами

Панель Inspector используется для того, чтобы просматривать и редактировать Свойства объектов различными способами.

When you select a GameObject in the Hierarchy or Scene View, the Inspector will show the Properties of all Components and Materials on that object and allow you to edit them. The image above shows the inspector with the default 3D camera GameObject selected. In addition to the object’s position, rotation and scale values, all the properties of the camera are available to edit.

Inspecting Script Variables

Inspector showing a GameObject several custom scripts attached, and their public properties available to edit.

When Game Objects have custom Script components attached, the public variables of that script are also shown in the inspector and can be viewed and edited like the properties of Unity’s built-in components. This allows you to set parameters and default values in your scripts easily without modifying the code.

Inspecting Assets

Inspector отображает геймобъекта c компонентами

When an Asset is selected in your Project Window, the Inspector will show you the settings related to how that asset is imported and used at runtime. Each type of asset will have a different arrangement of settings. Below are some examples of the inspector showing the import settings for other asset types:

Inspector отображает геймобъекта c компонентами Inspector отображает геймобъекта c компонентами Inspector отображает геймобъекта c компонентами

Project Settings

Inspector отображает геймобъекта c компонентами

When you select any of the Project Settings categories (found under: Editor -> Project Settings), those settings will be displayed in the inspector. Find out more about these on the Settings Managers page.

The Inspector window

Use the Inspector window to view and edit properties and settings for almost everything in the Unity Editor, including GameObjects The fundamental object in Unity scenes, which can represent characters, props, scenery, cameras, waypoints, and more. A GameObject’s functionality is defined by the Components attached to it. More info
See in Glossary , Unity components, Assets, Materials, and in-Editor settings and preferences.

The Inspector window docked in the Unity Editor

Open an Inspector window

To open an Inspector window, do one of the following:

  • From the menu, select Windows > General > Inspector to open a floating Inspector window.
  • From any window’s More Items menu (⋮), select Add Tab > Inspector to open an Inspector in a new tab.

You can open as many Inspector windows as you want, and reposition, dock, and resize them in the same way you can any other window.

Control Inspector window focus

By default, an Inspector window displays properties for the current selection. The contents of the Inspector change whenever the selection changes. To keep the same set of properties open, regardless of the current selection, do one of the following:

  • Lock the Inspector window to the current selection. When you lock an Inspector window, it no longer updates if you change the selection.
  • Open a focused Inspector for a GameObject, Asset, or component. Focused Inspectors only ever display the properties of the items you opened them for.

Inspect items

What you can see and edit in an Inspector window depends on what you select. This section describes what an Inspector window displays for different types of items you can select.

Inspecting GameObjects

When you select a GameObject (for example, in the Hierarchy or Scene view An interactive view into the world you are creating. You use the Scene View to select and position scenery, characters, cameras, lights, and all other types of Game Object. More info
See in Glossary ), the Inspector displays the properties of all of its components and Materials. You can edit the properties, and reorder the components in the Inspector window.

Inspect custom script components

When GameObjects have custom script components attached, the Inspector displays the scripts A piece of code that allows you to create your own Components, trigger game events, modify Component properties over time and respond to user input in any way you like. More info
See in Glossary ’ public variables. You can edit script variables in the same way as you edit any other properties, which means that you can set parameters and default values in your scripts without modifying the code.

Inspect Assets

When you select an Asset Any media or data that can be used in your game or project. An asset may come from a file created outside of Unity, such as a 3D Model, an audio file or an image. You can also create some asset types in Unity, such as an Animator Controller, an Audio Mixer or a Render Texture. More info
See in Glossary (for example, from the Project window A window that shows the contents of your Assets folder (Project tab) More info
See in Glossary ), the Inspector displays settings that control how Unity imports and uses the Asset at runtime.

Each type of Asset has its own settings. Examples of Asset import settings that you edit in an Inspector window include the:

  • Model Import Settings window.
  • Audio Clip Import Settings window.
  • Texture Import Settings window.

Inspect settings and preferences

When you open the Project Settings A broad collection of settings which allow you to configure how Physics, Audio, Networking, Graphics, Input and many other areas of your project behave. More info
See in Glossary (menu: Edit > Project Settings), Unity displays them in an Inspector window.

Inspect Prefabs

When you work with Prefabs, the Inspector window displays some additional information and provides some additional options. For example:

  • When you Edit a Prefab Instance, the Inspector window provides options for working with the Prefab Asset and applying overrides.
  • When you apply Instance overrides, the Inspector window displays the names of properties you override in bold.

For more information about working with Prefabs in the Inspector window, see the Prefabs An asset type that allows you to store a GameObject complete with components and properties. The prefab acts as a template from which you can create new object instances in the scene. More info
See in Glossary section.

Inspect multiple Items

When you have two or more items selected, you can edit all of the properties they have in common in an Inspector window. Unity copies the values you supply to all the selected items. The Inspector window displays a count of the number of selected items.

Multiple GameObjects

When you select multiple GameObjects, the Inspector window displays all of the components they have in common.

Inspector showing multiple selected GameObjects

  • For property values that are different across two or more selected GameObjects, the Inspector displays a dash () (1 in the screenshot below).
  • For property values that are the same across all selected GameObjects, the Inspector displays the actual values (2 in the screenshot below).
  • To apply a property value from one selected GameObject to all of the selected GameObjects, right-click the property name and select Set to Value of [Name of GameObject] from the context menu (3 in the screenshot below).
  • If any of the selected GameObjects has components that are not present on the other selected objects, the Inspector displays a message that some components are hidden.

Multiple Assets

When you select multiple Assets of the same type, the Inspector window displays all of the properties they have in common.

Inspector showing multiple selected Assets of the same type

  • For property values that are the same across all selected Assets, the Inspector displays the actual values.
  • For property values that are different across two or more selected Assets, the Inspector displays a dash () (1 in the screenshot below).
  • For properties that you cannot edit for all of the selected Assets at once, the Inspector grays them out (2 in the screenshot below).

When you select multiple Assets of different types, the Inspector displays a list that shows how many of each type of Asset are selected. Click any item in the list to Inspect all Assets of that type.

Inspector showing multiple selected Assets of different types

Multiple Prefabs

You can inspect multiple selected instances of a Prefab in the same way as you edit multiple GameObjects, but the Inspector hides the Select, Revert, and Apply buttons (see Editing a Prefab via its instances).

Locate an Inspector window’s source

When you open a GameObject or Asset in an Inspector window, you can locate it in the Scene A Scene contains the environments and menus of your game. Think of each unique Scene file as a unique level. In each Scene, you place your environments, obstacles, and decorations, essentially designing and building your game in pieces. More info
See in Glossary view or Project View using the Ping command.

From the Inspector window’s More Items () menu, select Ping. Unity highlights the item in the Hierarchy view or the Project view.

The ping command highlights the item currently displayed in the Inspector

  • Component drag and drop added in Unity 5.6
  • Reorganized Inspector section pages in Unity 2020.1

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *