Как установить Xcode и Homebrew на Mac OS X Mavericks
Данные инструкции по установке Xcode и Homebrew протестированы и 100% работают на Apple Mac OS X Mavericks.
Установка Xcode на Mac
Перейдите по этой ссылке https://apps.apple.com/us/app/xcode/id497799835?mt=12, затем нажмите на View in Mac App Store. После этого у вас должна автоматически открыться страница Xcode на App Store. Нажмите на кнопку Free, а затем на Install App.
Xcode занимает порядка 2Гб, так что приготовьтесь немного подождать пока он будет загружаться. Как только загрузка закончится, зайдите в Launchpad (иконка в виде ракеты) и два раза нажмите на иконку Xcode — если он запустился, значит все установилось правильно.
Установка Homebrew на Mac
Homebrew это установщик дополнительных пакетов программ для Mac. С его помощью можно установить сотни разных open-source программ для Mac. Все что нужно для его установки — это ввести в командной строке вашего терминала:
ruby -e "$(curl -fsSL https://raw.github.com/mxcl/homebrew/go/install)"
и нажать Enter (он же return). В процессе установки нужно будет ввести ваш пароль и опять нажать Enter. По мере ввода пароль не отображается, так что будьте внимательны и не спешите. Как только установка завершится, нужно проверить все ли нормально стало с помощью команды:
brew doctor
Если в ответ на эту команду вы получили Your system is ready to brew , значит все нормально. Если нет, то введите 3 следующие команды:
xcode-select --install
Эта команда проверит ваш Xcode и если нужно доустановит необходимые компоненты.
brew update
Эта команда обновит ваш Homebrew. Затем опять введите команду проверки состояния Homebrew:
brew doctor
Top articles
How to display current git branch and colours in terminal.
CSS selectors for test automation — selector types and syntax.
Add jquery library to a website page.
Get in touch
© 2011-2022 Stijit | All rights reserved | Images: Unsplash
How to Download, Install and Update Xcode on Mac
Xcode is the IDE for developing iOS apps for Apple’s platforms and it is ideal for Mac computers. Thus you need to complete Xcode download on your Mac devices to develop the apps. But it not only helps you in development but also helps you with debugging, testing, and deployment. Here, you will learn about download, install and update procedures for Xcode.
Table of Contents
What is Xcode?
Xcode is an IDE developed by Apple. You can use Xcode for developing iPhone, iPad, Apple Watch, MacOS, and Apple TV. It includes a set of tools for developing, debugging, and testing your iOS apps. The latest version of Xcode is 14.3. Some of its important features are –
- It supports multiple programming languages like – Swift, C, C++, Java, Apple Script, Python, and more.
- It provides a Swift package and Swift UI . You can find Interactive UI previews with light and dark modes. There are plug-ins for building your apps. Also, developers can create reusable codes and collaborate with other developers.
- The Xcode simulators allow you to test your iOS apps in a simulated environment. You will get all types of iOS environments like – iPhone, iPad, Apple Watch, and Apple TV. These simulators come with different configurations and OS versions.
- Xcode has a set of instruments for profiling and analyzing your apps. These instruments also improve performance and memory issues for your apps.
- It creates 3D textures, augmented reality (AR), and Machine Learning models as well.
How to Download and Install Xcode on Mac?
Pre-requisites
You need to arrange the following resources to download Xcode for Mac :
- A MacOS-installed computer with version 10.15.4 or upper.
- Minimum space requirement for Xcode download and installation.
- An Apple ID
- Membership in the Apple Developer Program.
Your Xcode download Mac can be possible in two different ways. They are:
- Download and install from App Store
- Download and install from the Apple developer’s site
- Install the Command Line Tools (CLT)
Method 1 Download and install from the App Store
It’s a simple process.
- First, you must open the App Store from your Mac device.
- Sign in to the App Store.
- After that, search for Xcode.
- Then select ‘Get’ and click on ‘Install’. To get this installation, you have to log in with your Apple ID or password.
Method 2 Download and install from the Apple developer’s site
- Go to the Apple developer website and navigate to the ‘ more ’ section.
- Sign in with your Apple ID.
- Then specify and type the version you need and download the ‘ Xcode_x_x_x.xip ’ file.
- After downloading the file, you have to click ‘ .xip ’ to extract it. Your device will automatically extract the .xip file with the folder you downloaded the Xcode. You don’t require any additional steps here. It will take some minutes to complete.
- Then, you need to drag and drop the file within the ‘Applications’ folder.
- If you are using multiple Xcode versions, you have to rename the application (optional step).
Method 3 Install the Command Line Tools (CLT)
- Open the terminal from your Mac device.
- Type the command Xcode-select –install . Then press Enter.
- Then, you have to answer the prompt whether you want to install CLTs. Finally, click ‘Install’ .
You will get Xcode and CLTs after the completion of the installation process.
How to update Xcode on Mac?
You can update your Xcode for Mac with these processes:
- If you installed your Xcode from the App Store, then you will get automatic updates. Also, you can manually update the Xcode from the ‘Update’ tab.
- If you installed it from the developers’ site, you must manually download the updates. There is no automatic update option available for this case.
You need to check developer.apple.com to know about the new version releases. Again, you can get notifications on your Mac, check the Xcodereleases.com, or follow the Twitter account @XcodeReleases .
How to test your Xcode apps?
You can test your Xcode apps with the XCTest framework. With this framework, you can conduct unit, integration, UI, and performance testing for your apps.
You have to choose a class or function to conduct your unit test. Then you have to create the subclass of XCTestCase. This subclass will contain your actual unit test cases. Then you have to create a method to get the result of your test. The method will work in three steps – Arrange, Act, and Assert. The first and second steps indicate creating an object/data structure and calling the method, respectively. The assert step compares the behavior of your code as per the expectation, and you will get the test result.
The integration testing for your Xcode app follows the same approach as the unit testing. But here, you have to cover a large part of the application. So, you need to work on more components or classes and function combinations.
The Xcode UI test happens by executing the UI controls. The UI Test Case Class template contains new files to start the UI testing. These files handle your UI controls with the perspective of real-world conditions. It determines whether the users can perform the tasks in the real environment through this app. This also assures the bug-free behavior of the UI control.
The performance test happens based on different metrics – memory usage, data written on disk, and more. Your code will run for multiple times through the XCTest and measure the required metrics. You need to call different methods to gather information about different metrics.
How to test your iOS app on XCode?
You can test your iOS app on XCode by following the below steps:
- Creating Apple ID – Once agreed on all the service policies from Apple, an account was gets created successfully and it gave a message as – ‘Apple Connect ’.
- Installing Xcode – Just go to the Apple store and install Xcode.
- How to open Xcode – Go to File > Export > iOS . It will show a message like ‘No Bundle ID specified. But it’s not a problem at all because it’s not necessary for app testing. So, click on the ‘continue’ button.
- Export app to iOS – To open Xcode, we must create a folder for our iOS project file (.xcodeproj) . Then from PTPlayer, we find a General menu for setting up the required data for ‘Team’, ‘Xcode Managed Profile’, and ‘Signing Certificate for iOS Developer’.
- Team – For Team, we must sign in to Xcode with your Apple ID by providing your Apple ID and password. In this stage, we have to plug our iPhone into our macOS for a successful Xcode profile setup. Otherwise, there may be a chance to get some error messages.
- Trusting the app certificate – Whenever our Xcode profile gets a successful setup, an automated sign-in certificate will be added to the profile.
While you can test your iOS Apps on XCode, to get more accurate results it is essential to test under real user conditions . BrowserStack App Live allows you to run your iOS app tests on iPhones and iPads as opposed to running on Simulators.
- With the App Live , you will access BrowserStack real device cloud for a wide range of iOS (iPhones and iPads) and Androids.
- You can test your iOS and Android apps from different resources – direct upload, build tools integrations, App Store, or Play Store.
- After accessing the real devices, you can conduct performance testing like – Geolocation testing, push notifications, network simulation, pre-loaded images, etc.
- Mainly, it helps in manual testing. But also has integrations with Selenium, Cypress, and Jenkins to support automation testing.
- It binds with Gradle and Fastlane plug-ins for the build and deployment of your apps.
- Again, it provides you with integrations of project management tools like – Jira, Trello, Slack, and GitHub. They give nice solutions for your project planning, work progress, bug finding, reporting, and more.
You can test your Xcode apps with App Live easily. You can avail of it through any of its subscription plans. The Team plan comes with the best offers. It includes team access for 3 000+ iOS and Android devices, IP Geolocation testing, access to the 19 data centers throughout the world, and more. Also, you can purchase App Live through other plans – Individual, Team Pro, or Enterprise.
Xcode 4+
5 лет держался мнения, что те, кто оставляет здесь плохие отзывы, просто не умеют пользоваться IDE. НО Я ОШИБАЛСЯ. Xcode это худшее, что могло с вами произойти в мире кодинга за все время. Только что, я осознал, что в моем выгорании по большей части виноват именно Xcode. Каждый раз, когда он крашит, когда перестает работать подсветка, когда перестают работать сториборды и ксибы, когда они начинают неистово лагать с тремя вьюхами, каждый раз это порождало во мне ненависть к этой работе. Каждый раз, когда мне нужно приступить к задаче, я понимаю, что мне опять придется открывать этот лагающий кусок гов*а, НА МОЕМ ТОПОВОМ МАКБУКЕ ЗА 250к рублей. Мне придется опять решать нее*ические головоломки хкода по сборке проекта, по ненятным ошибкам без трейсов кидающих в аппделегат.
Немного знакомых действий:
Очистить деррайвед дату
Очистить проект
Перезайти в хкод
Перебилдить проект
Снести хкод
Поставить заново
ЗлойБобёр , 04.10.2017
Apple — не торт
Что происходит с этой IDE , почему в 9 версии вдруг поменялось поведения расставления скобок для Obj-C ?! Зачем эта убогая поисковая строка в редакторе кода и скажите мне пожалуйста, кому пришла в голову идея разворачивать ошибки сразу на строке? Почему, Apple, почему ты просто не можешь дать инструмент для работы?
naikuha , 12.11.2020
Не могу установить(((
Требуется 11,3 Гб
У меня есть 35,26 Гб
При загрузке программы мне сообщают, что «Вашу покупку не удалось завершить. На данном диске недостаточно свободного места для установки этого продукта.»
Как так?(((
Конфиденциальность приложения
Разработчик Apple указал, что в соответствии с политикой конфиденциальности приложения данные могут обрабатываться так, как описано ниже. Подробные сведения доступны в политике конфиденциальности разработчика.
Не связанные с пользователем данные
- Идентификаторы
- Данные об использовании
- Диагностика
Конфиденциальные данные могут использоваться по-разному в зависимости от вашего возраста, задействованных функций или других факторов. Подробнее
Как установить xcode на mac
Для разработки под iOS/MacOS нам потребуется специальная среда программирования, которая называется XCode . XCode позволяет использовать языки Swift и Objective-C для создания приложений под iOS и Mac OSX. Она является бесплатной, ее можно установить из App Store:
Стоит отметить, что для этой IDE лучше обновить MacОС до последней версии.
После установки запустим XCode. По умолчанию нам открывается стартовый экран с выбором опций для создания нового проекта, а также список ранее созданных проектов:
Однако сейчас мы не будем создавать никакой проект. А перейдем в меню к пункту File -> New-> Playground.
Далее в открывшемся окне в качестве целевой ОС выберем iOS (в данном случае целевая ос не играет большого значения), а в качестве типа Playground — Blank :
Далее надо будет указать, под каким именем будет сохраняться проект, а также его расположение. Укажем в качестве имени HelloSwift и нажмем на кнопку Create:
И после всех этих настроек нам откроется непосредственно сама среда Playground. По сути она представляет собой текстовый редактор с окном вывода, в котором мы можем потренироваться с выражениями и операциями языка Swift.
Слева мы увидим структуру проекта Playground. По умолчанию в нем есть два пустых каталога — Sources и Resources.
Большую — центральную часть самого Playground занимает текстовый редактор, в который мы будем вводить инструкции языка Swift. По умолчанию в нем уже есть некоторый код:
import UIKit var greeting = "Hello, playground"
Сначала импортируется пакет UIKit, а затем определяется переменная greeting, которая хранит строку.
А справа находится окно предварительного просмотра результатов, где мы сможем увидеть результат введенных команд. Например, в центральной части под кодом нажмем на маленькую стрелочку для запуска, и справва отобразится значение переменной greeting.
Теперь удалим все из текстового редактора и введем в него следующее простейшее выражение:
print("Hello world!")
print() — это метод, который выводит некоторую строку. В данном случае это строка «Hello world!». И в окне консольного вывода справа мы сможем увидеть это сообщение:
Это довольно простой пример, но в дальнейшем мы часто будем обращаться к среде Playground в XCode при изучении языка Swift.
Структура программы
Вкратце стоит сказать пару вводных слов о структуре программы на Swift. Программа состоит из набора команд, каждая из команд называется инструкцией (statement). Например, выше мы использовали следующую инструкцию:
print("hello world!")
Как правило, каждая инструкция помещается на одной строке:
print("hello world!") print("welcome to swift")
При этом надо отметить, что Swift в целом имеет си-подобный синтаксис, то есть родственен таким языкам программирования как C, C++, C#, Java, однако однострочные инструкции не завершаются точкой с запятой. Хотя это можно делать. Но если мы помещаем несколько инструкций на одной строке, например:
print("hello world!"); print("welcome to swift")
То в это случае их следует разделять точкой с запятой.
Как и в других си-подобных языках в Swift для оформления структурных блоков применяются фигурные скобки. Например:
class Book < // начало блока класса func printBook() < // начало блока функции print("печать книги") >// конец блока функции > // конец блока класса
Комментарии
В Swift можно определять комментарии к исходному коду. Для создания многострочных комментариев применяется конструкция /* текст комментария */ :
/* Первая программа на Swift функция печатает строку hello world */ print("hello world!")
Для создания однострочных комментариев применяется двойной слеш:
print("hello world!") // функция печатает строку hello world print("welcome to swift") // выводит строку welcome to swift
При компиляции программы комментарии не учитываются и служат лишь для напоминания разработчику об узловых моментах исходного кода.